Nevděk vládne světem

Svět je kruté místo, to všichni víme. A pokud se ho pokusíte zkrášlit nebo se pokusíte přičinit, aby pro někoho nebyl zase až tak krutý, dostanete na kokos. A pokud možno hned několikrát v jeden den.

14 let... Nejdřív zábava, potom práce. Mnoho zkušeností k nezaplacení a idejí, jež vás dělají lepším člověkem. A hlavně příjemný pocit, že přestože jsou dnešní děti rozmazlené, můžete jim zkusit toto předat i vy. A pak... Po této řadě let snažení je vám vpálena do obličeje otázka: "Co jsi udělala?" A to ještě člověkem, který je pod vámi nejen inteligenčně, ale i osobnostně. Jde o otázku týkající se jednoho večera, jedné přípravy akce, ale vidíte, že vyjadřuje jeho celkové mínění o vás. To zkrátka není fér. Konec jedné dlouhé a hořkosladké etapy života a z něj plynoucí poučení: "S blbcem se nedomluvíš."

Konec této etapy mě mrzí. Už jen proto, že další věc, jež mě včera naštvala, mi ukázala, jak velký vliv na mě 14 let ve skautingu mělo, protože se mi vybavuje část textu užívaného u zapalování slavnostního ohně loučí planoucí tzv. světlem pravdy, jímž by se mnozí měli řídit: "Čestné slovo je svaté. Hraj poctivou hru, falešná hra je totéž co zrada. "

Zavěr: Mrzí mě, že lidé nechtějí, abych k nim byla upřímná.

2 komentáře:

Sid řekl(a)...

Takže jestli to dobře chápu... už žádné tábory, které byly podle řeckých bájí, když by se víc hodili Piráti z Karibiku? :( ... Smutné :( . Ale stává se, bohužel.
Hm, vzpomínky na skauting :) ... skautský oheň jsem na táborech jednou nebo dvakrát zapalovala - bylo by hezké, kdyby se tím heslem řídili všichni. Svět by byl lepsim mistem.
Myslim si, ze nekteri lidi by tvou uprimnost ocenili(jak se rika - uprimnost nade vse), kdyby jim byla podana ve spravnou chvili :)

Unknown řekl(a)...

Ano, žádné takové tábory... Stálo mě to už dost nervů a když mě nepotřebují, tak mě nepotřebují. Jen... Chudáci děti.
Mě nikdy na zapalování nevybrali - ačkoli jsem vždy uměla text zapalování perfektně a ostatní se jej museli na rychlo učit a vždy to zkazili. :( Taky nedocenění.
A kdy je ta pravá chvíle? Myslím, že nikdy.