Mobilmánie

užitý obrázek je z webu www.dualsim.cz

Pořídila jsem si novou hračku pro telefonování. Krom toho, že jsem přišla na to, jakou úžasnou mezeru má náš trh s mobilními telefony (pokud chcete telefon, na kterém byste zprovoznili dvě simkarty najednou, vybírat si moc nemůžete) jsem se také zamýšlela nad tím, jak krásně zbytečná vymoženost to je.

Znáte to... Vlezete do šaliny, posadíte se nebo se pořádně uchytíte, a už kontrolujete, zda vás někdo nesháněl. A tak to dělají všichni. Důchodcům řvou telefony sotva nastoupí, mladící překlikávají hudbu, kterou si pouští do uší, slečny tahají telefony rovnou dva, školáčci s taškou na zádech větší než oni sami nastupují už s přístrojem u ucha a živitelé rodin si vždy zrovna v šalině vzpomenou, že by ten přístroj mohli zapnout. Někdy tohle všechno opravdu příšerně ruší a obtěžuje.

Ruku na srdce. Kolikrát zvedáte telefon s tím, že jste rádi že zvoní? Většinou zvonící telefon znamená to, že po vás někdo něco bude chtít. Znamená komplikace, starosti, změnu plánů. Tak proč ho vlastně nosíme? Proč chceme být pořád dostupní? Ať se podíváte kamkoli, uvidíte lidi s mobilem u ucha, s handsfree a nebo datlujícího SMS. Je to všude. A bude/může být hůř.

Mám přístroj s velkým barevným dotykovým displejem na dvě simkarty, s foťákem, kamerou, přehrávačem hudby i diktafonem. SMS, MMS, WAP, mail, PDA reader a kdo ví co ještě. Co z toho ale skutečně využiji? Asi tak třetinu funkcí. To jsem ještě slabý odvar. Znám spoustu lidí, jejichž komunikátory dokáží neuvěřitelné věci. Navíc jsem osoba milující sci-fi, tudíž by mi tyto vymoženosti techniky měly být blízké. Jsou mi blízké a jejich používání mi není cizí. Ale to mi nezabrání v tom vidět, že spoustu z nich vlastně tak zcela nepotřebujeme a nejsou nic víc, než jen rozmarem.

Je úžasné, jak se za pár let nároky lidí změnily, od pouhé potřeby být dostupný, být v kontaktu k potřebě mít něco s čím zachytit současné události, přehrát si oblíbenou skladbu, přečíst si knihu, zaznamenat datum schůzky... Jsme tak krásně zmlsaní technikou.

Tak schválně, jak jste na tom vy, přátelé? Jaké přístroje vám říkají pane a jak moc toho co umí využíváte? ;)

11 komentářů:

Cece řekl(a)...

Tak třeba mé k750i používám převážně jako MP3 přehrávač a rádio... sem tam i na SMS a občas volání... jednou za čas využiju jako foťák a funkce svítilny taky není k zahození.

Taky si pamatuji doby, kdy jsme se na lidi s mobilem dívali skrz prsty a zaříkávali se, že ho nikdy nebudeme potřebovat... dopadlo to, jak to dopadlo :-)

Jinak máš moc hezký mobil ^_^

Salla řekl(a)...

Tak ten muj zazrak umi - posilat/prijimat SMS, volat, budik tam je, vibruje a kdyz se mu chce, tak i zvoni! To bude asi tak vse:)

Vlastne jeste 15 sekund po zmacknuti libovolne(!) klavesy sviti!

Anonymní řekl(a)...

Tak memu mobilu pane nerikam. Mame spolu krasny vztaj. Vlastne muze byt rad, ze jsem ho jeste nevymenil za jiny :D

Anonymní řekl(a)...

Já marně přemýšlím, čemu mám říkat "můj" mobil... Moje CF62 odešla do věčných lovišť, náhradní C35 v podstatě taky, nový nekupuju, protože jsem měla slíbený K550i, ale to už před 11 týdny... A teď? Teď mám SX1 a učím se na tom psát SMS, protože klávesy na bocích, to byl vážně špatný vývojářský krok...

Unknown řekl(a)...

Cece: Díky. :)
Salla: Přesně to jsou funkce, které člověk nutně potřebuje a se kterými si vystačí. Zbytek je jen ten bonus.
Blair: S tvým řpístrojem jsem obeznámena až moc dobře. Být můj, tak už dávno leží hluboko ve skříni. Nechápu, jak si stále lidé můžou kupovat Ericssony s joysticky (záruka na rychlou nepoužitelnost).
Thaleia: No, SX1 vypadá fakt velmi futuristicky a výbava siemensů bývala velice dobrá (jen občas byly pomalejší) - ale fakt nevím, jestli bych se na té klávesnici naučila psát. V současnosti mi dělá problém pouhé umístění 0(mezery) zrádně na boku místo dole a ne a ne si zvyknout.

Anonymní řekl(a)...

No, člověk si zvykne na všechno... Mě teď spíš děsí, co si vybrat za telefon, když jsem 6 let používala jen Siemensy...

Salla řekl(a)...

Ja chci Nokii! Na te moji stare se dala skvele skladat hudba:)

Unknown řekl(a)...

Salla: Myslím, že na dnešních Nokiích už se také skládání hudby nedočkáš. :(
Thaleia: Taky jsem si tím prošla. Dlouho jsem používala Siemensy a pak... :( Smůla. Od té doby mám vždy jinou značku. LG, Nokii a to co mám teď tu vidíte. Ale jeden Siemens nám ještě vydržel v použitelném stavu a doma je používán jako spolehlivá nouzovka, když vymakané komunikátory selžou, jdou do reklamace, ztratí se, zapomenou atd.

Anonymní řekl(a)...

Jj, takhle jsem právě zničila C35 a teď pomalu doničím to SX1 :D

Anonymní řekl(a)...

Mno o mezeře bych zrovna nevyprávěl. Na trhu je telefonů pro dvě SIM hooooodně.
Kupříkladu :
www.blissmobile.cz : zhruba dvacet modelů telefonů s českým menu, tři telefony pro dvě sim karty s operačním systémem windows a nějaké telefony pro jednu sim kartu.
www.mivvy.cz jeden model telefonu pro dvě sim karty
www.dualsim.cz jeden nebo dva telefony pro dvě sim karty, nejsem si jistý. A možná jich je i víc.

Unknown řekl(a)...

To Anonymní:
Já bych vyprávěla a můžu vyprávět dlouho. Koukněte se laskavě na to, kdy byl ten článek publikován... Momentálně už je situace úplně jiná.
Dnes, i když je to jen půl roku, už je z čeho vybírat. V době psaní článku byl dostupný leda Mivvy dual, TE558 od Top Electronic Systems (teď už distribuují telefonů několik, ale tehdy měli pouze tento model) a ještě jeden telefon, jehož značku už si bohužel nepamatuji (jeho cena byla na to, co uměl, dost přemrštěná). Hledala jsem. Dlouho a namáhavě jsem hledala - nemám ve zvyku kupovat první věc, kterou uvidím. A nenašla jsem toho mnoho. Teď bych naopak nevěděla co si vybrat, to je fakt.