Na skok na FFS, jen tak si zavzpomínat

Na FFS běžně nejezdím. Program pro mou osobu nebývá to pravé ořechové, a většinou šetřím finance na Koprcon. Sovogovu vzpomínkovému SW programu se ale nedalo odolat, a tak se Blair vytasil s geniálním nápadem přejet v pátek z Brna do Slavonic a odtud v sobotu s Tom-miem a jeho Esínkou do Chotěboře. Ještě jsme stihli nalákat na akci i San, která dorazila po vlastní ose z Prahy.




Jela jsem s jasným cílem: navštívit dvě, možná čtyři přednášky, slavnostní večer, domluvit jednu aktivitu a zařádit na diskotéce. Kvůli první přednášce jsme vyjížděli už o půl osmé ráno. Blairovi a Tom-miemu se to původně moc nelíbilo, ale ve finále mi za to poděkovali, protože být na FFS jen na odpoledne by nebylo ono.

Chotěboř nás přivítala rozkopanými ulicemi a příšernou zimou. Toužebně jsem vzpomínala na letní FF. Nic nenasvědčovalo tomu, že tohle bude podobné. Naštěstí bylo. Ta správná atmosféra nás zavalila v okamžiku vstupu do prostoru KD baru. U jednoho ze stolů už nás čekala San nad hrnkem kafe a pozdní snídaní, vedle ní tradičně Tess, která je vždy nějakou záhadou mezi prvními lidmi, které na conu potkám, a opodál Johanson, aby si mohl Blair hned po příchodu sáhnout na Trekkieho. Pochyby tedy byly rozprášeny hned na úvod, navozena výborná nálada, a tak jsem se San vyrazila na první přednášku - Blair a Tom-mie jako obvykle bleskurychle zmizeli ke konzolím.

Před prvním příchodem do SW místnosti jsem v duchu tipovala, kteří fani přijedou. Z 90% jsem se trefila, což v praxi znamená, že dorazilo solidní zdravé jádro fandomu. Ve SW místnosti i mimo ni byla tedy prostě úžasná, trochu sentimentální a přesto vysmátá atmosféra.

Annaud a Padmé byly tradičně skvělé. Konečně jsem viděla své první vystoupení v TV, na premiéře EIII, a zabrečela si smíchy. Nevím, u kterého videa to bylo, ale slzela jsem, na mou duši. Po tomto skvělém startu v podobě lepších i horších televizních reportáží jsem měla příležitost se přivítat se Sovogem, Dortem, Padmé, Annaud, Invi a kdo ví kým vším ještě, kdo se tam zrovna nachomýtl. Na radu Padmé jsme se San šly oslintat Anakina u obchodu se sběratelskými hračičkami, vyjádřit obdiv nad tričky a lítost nad prázdnými peněženkami a vydaly se na tradiční conové zevlování. Byly doby, kdy jsem chvíle bezcílného bloudění po conu nesnášela a považovala za nudnou část conu. Však jsem coby newbie ze SW místnosti téměř nevylezla. Teď mám toto zevlování nejradši – kolik lidí člověk potká a co zajímavého prodiskutuje! Problém je, že tak nějak dřív nebo později dozevluji do některého z barů.

Dostala jsem se tedy zpět do KD. A odtud ven až kvůli obědu. Ten byl sice výborný, ale kdyby se na něj nemuselo hodinu čekat. Naštěstí jsem měla výbornou společnost. V dobu, kdy jsem přicházela z oběda, se začali probouzet ti, kteří na FFS trávili více dní. A tak následovalo další kolo zdravení se, vítání a překvapených "Jé, vy jste dojeli! Kdy?"

Potencionální další dvě přednášky, které jsem chtěla poctít svou účastí: E-wanovu Hudbu ve SW a Tessin Fenomén SW na českém internetu jsem proseděla ve Vočích s Treworem, San a Tom-miem. Chvíli i s Padmé, chvíli i s Blairem, chvíli i s Damem, zkrátka, kdo se zrovna objevil. A tak jsme začali poměrně brzy pít, napsali pár statusů na Facebook, zapili našeho odpadlého kamaráda, a odmítli Sovogovu nabídku jít si zasoutěžit. Rozseděli jsme se zkrátka až moc dobře.

Kousek soupeření týmů jsem nicméně viděla a opět mi to přineslo úsměvné vzpomínky na jedno mé soutěžení - kterak jsme patlali X-Wing ze špejlí a kterak jsem se, tuším, chudákovi Treworovi téměř posadila na hlavu při tvorbě X-Wingu pro změnu z lidských těl. No, na dražbu jsem nezůstala, mazala jsem se posilnit do Vočí a navléci do jediského kostýmu. Díky San za pomoc! Bez ní bych to nezvládla - obléci se do té věci je, kdo ví proč, složitější a složitější. Asi jsem vyšla ze cviku. Namohla jsem si sval na ruce, zasprintovala si k autu pro zapomenutý pásek a boty a obdržela od jednoho z našich zahraničních Imperiálů pobavené označení za Potterovce. Ale to vše za to stálo. Po dlouhé době se mě totiž zmocnil ten zvláštní nadšený pocit z nošení kostýmu a to už se mi hodnou chvíli nestalo.

Další přednáška dua Padmé + Annaud byla opět, jak jinak než perfektní. Když jsem viděla, kdy poprvé jsme na sebe se San navlékly jediské pláště, začala jsem mít pocit, že jsme tak trochu stálý inventář fandomu. Vždycky někde v pozadí, ale stále tam. Tento pocit se stal intenzivnějším během slavnostního večera, kdy byli za zásluhy oceňováni mnozí fani (asi u tří jmen jsem sice nechápala, ale takové věci jsou vždycky trochu subjektivní). Bylo zajímavé vidět, kolik mladších a hubenějších bratrů mělo na akcích pánské osazenstvo, pro jakou barvu vlasů se zrovna rozhodla San a Annaud, a jak Tess zůstávala pořád stejná. Bylo to zajímavé, zábavné, a nakonec i dojemné (ocenění Sovoga se opravdu povedlo).

Na diskotéku jsem se strašně těšila. Bohužel jsem si ji ve finále moc neužila. Ale za to jsem si mohla sama - nejprve mě bolely nohy, pak hlava, a nakonec jsem si ji znepříjemnila vlastními poťouchlými starostmi. Vynahradím si to na Koprconu. Přesto, i když jsem byla převážně jen posluchač, Trewore, jako vždy výborné!!! Nápad se svítícími tyčinkami geniální, dam v čepici prostě neodolatelný a taneční kreace všech přítomných bezchybné!
Nejnepříjemnější část dne bylo asi večerní intermezzo, kdy jsme šli ubytovat Tom-mieho. Původně i mě a San, ovšem během řešení vychladlé místnosti, se nám přestalo chtít spát. A tak jsme uložili Tom-mieho k sousedům, kteří zatopeno měli, a vyrazili jsme zpět do KD pobavit se s přáteli již mírně poznamenanými trošku šmuzig večerem. Je krásné, když se lidé umí dobře bavit.

Myslím, že tento den na FFS byl jeden z těch nejlepších dnů strávených na conu. Možná proto, že jsem do něj musela vměstnat všechny aktivity, na které mám běžně celý víkend či dokonce týden. Byla to taková ochutnávka před Koprconem, na který se teď nehorázně těším. Bylo to příjemné, zábavné a krásným způsobem sentimentální. Díky všem zúčastněným!

3 komentáře:

Lya řekl(a)...

Tak teď mě dvojnásobně štve, že jsem tam s vámi nebyla! Tiše závidím...

P.J.Trewor řekl(a)...

Ha! Byl jsem zmíněn 3x! Jsem dostatečně uspokojen ;)

Kendra řekl(a)...

Vzpomínková akce mě lákala, ale nakonec též šetřím na Koprcon, kde vás doufám taky potkám všechny! :)